Bütçeye uygun Paris gezi rehberi yazısında, ‘Louvre’a gidin’ gibi tavsiyeler vermektense, biraz daha nokta atışı tavsiyeler vermeye karar verdik. Öğle yemeğini geçiştirmeyi nasıl bir keyfe dönüştürebilirsiniz, müze aralarında nerelerde piknik yapabilirsiniz gibi gibi gibi…

Jolly tur, Pronto tur, Kappa Tur gibi işinde başarılı ve çok tercih edilen turlara alternatif olarak biz kendi turumuzu yarattık ve kendimizi tamamen esnek bıraktık. Yolculuğa ilk etaptan başlarsak;

Fransa Vizesi

Fransa’dan vize almak diğer avrupa ülkelerine göre çok daha kolay. Artık Fransa Konsolosluğunu da gitmenize gerek yok. Bankayı andıran bir yer yapmışlar bu işlemler için, bu sayede işlemler daha kısa sürüyor, bilginize. Birazcık zahmetle vizesiz turlar aramak zorunda kalmayacaksınız, kendinize sınır koymayın.

Fransa Uçak Bileti

Uçak biletinde olay tamamen erken rezervasyon ve biraz da şans.

Şehir Haritası

Havaalanındaki Tourist Information’a uğramadan burdan çıkmıyoruz. Tüm tarihi yerlerin gösterildiği haritamızı alıp üstünde çalışmak alabildiğine zevkli. Tabi bu haritada market, eczane gibi günlük ihtiyaçlar için gerekli veriler yok. Bu yüzden çok sevdiğimiz bir application’dan bahsedeceğiz: City Maps 2Go. Bu applicationu Türkiye’den ayrılmadan telefonumuza indiriyoruz ve hangi kente gideceksek onun haritasını da yüklüyoruz. Offline çalışan bu harita ile internet erişimi olmaksızın en yakınınızdaki marketi, metroyu, müzeyi bulabilirsiniz. Sakın unutmayın!

Bütçeye Uygun Paris Gezi Rehberi

İlk defa Paris’e gittiğimiz için bizim tatil rehberimizde tabi ki Paris’i Paris yapan yerler öncelikliydi. Zaten bu tarz gezilecek yerlerle ilgili bilgiyi hemen her yerde bulabilirsiniz. Bizce önemli olan, gezilecek yerleri günlere ve sıraya bölebilmek. En çok işinize yarayacağını düşündüğümüz Paris Gezi Infograph’ını sizin için hazırladık. Yazının sonunda bulabilir, dilediğiniz gibi bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
Disneyland turu yapmadık. Bu tur için Paris’e 1 gün daha ayırmanız gerekiyor.

Havaalanı Transfer

Geziye başlamadan Tourist Information’dan Paris Metro Haritasını almayı unutmuyoruz! (Havaalanından direk alın, öyle yolculuğa başlayın!)
Havaalanından şehir merkezine gitmek için tren bileti alın. Sadece kısa mesafe shuttle 9 Euro, merkeze kadar 12 Euro. Biz 12 Euro’luk tercih ettik. Neden mi?
Paris’te heryere metro ile ulaşmanız mümkün ve bunun için günlük biletler var. 3 günlük biletten aldık.
3 günlük bilet ücreti: 24 Euro (Emin olun metrodan inmiceksiniz bu paraya değer!)
Eğer 9 Euro’luk bileti alsaydık, 3 günlük biletimizi hemen kullanmamız gerekecek ve son güne bu biletin süresi dolacaktı. 3 günlük biletimizin ertesi gün başlaması için kıydık adam başı 3 Euro’ya!

Paris Hava Durumu

Haziran’nın son haftası Paris’te hava mükemmeldi. Gündüz bu hava sayesinde bunalmadan bol bol gezdik. Bizce tüm Fransa’nın en güzel mevsimi Haziran’nın son haftası. Ancak Fransa’da AccuWeather’ı sürekli kontrol etmek lazım. Yaz mevsimi de olsa kesinlikle bir yağmurluk, bir hırka bulundurun. Erkekler ve bayanlar mutlaka bir adet pantolon alın!

Paris’te Yemek Yeme

Biz akşamları ünlü restoranlarda takılırken; sabah ve öğlenleri geçiştirdik. Ünlü restoranları çok kolay bulabilirsiniz fakat geçiştirmeyi tam bir sanat haline dönüştürmek elinizde.

Paris’te Öğle Yemeği

Öncelikle her gittiğiniz yerde direk bir Carrefour ya da Dia buluyorsunuz. Hazır yemek raflarına inanamayacaksınız. Her zevke, tada ve inanışa uygun yiyecekler mevcut. Fransız kahvaltısı istiyorsanız, 10 adet kuruvasanı burdan 1 Euro’ya alabilirsiniz. (Pastanede tanesi 5 Euro)

Öğle yemeği için ise seçenek o kadar çok ki Tapaslar, Sandviçler, Kuskuslar… Tanesi 2 Euro civarında bu saydıklarımın. Sıcak sevenler için çoğu Carrefour’un çıkışında mikrodalga fırın da mevcut. Favori öğle yemeği mekanımız Sacre Cour’ın bahçesi. Tapaslarımızı alıp çimlere yayılmak ve anın tadını çıkarmak.

Paris’te Akşam Yemeği

Akşam ise bizim en sevdiğimiz Cafe’ye bi uğrayabilirsiniz. Fransız garsonu ve servisi, ayrıca gerçek Fransız görmek isterseniz bir göz atın buraya: Les Deux Magots!

Les Deux Magots, 20 yüzyılda birçok sanatçıya ev sahipliği yapmış bir kafe olmasıyla da ünlü. Kafenin eski ziyaretçilerinden bazıları: Ernest Hemingway, Camus, Pablo Picasso, James Joyce, Bertolt Brecht, Julia Child.

Saint-Germain bölgesi bu tarz kafelerle dolu, sadece yemek olarak baktığımızda pahalı kafeler olsalarda, güzel bir Paris deneyimi için tercih edilebilirler. Les Deux Magots’un hemen yanında ise bir diğer ünlü kafe olan Cafe De Flore bulunuyor.

Paris Otelleri

Biz Hotel Saintonge’de kaldık. Minik bir oda olmasına rağmen, şık ve güzel dekore edildiği için bizi hiç sıkmadı. İhtiyacımız olan herşeyi bize sağladığı ve çevresinde güzel yemek yeme yerleri olduğundan, biz otelimizi sevmiştik.

Paris Gezi Rehberi

3 günlük gezi planını telefonunuza indirerek, Paris geziniz boyunca kullanabilirsiniz.

butceye uygun paris gezi rehberi